środa, 30 lipca 2014

placuszki z serka wiejskiego

Tak żałuję, że nie miałam dzisiaj dostępu do aparatu, bo wyszły piękne. Musicie uwierzyć mi na słowo :P

placuszki z serka wiejskiego z borówkami i syropem klonowym


PRZEPIS
-100g serka wiejskiego lekkiego (najlepiej z małą ilością śmietanki)
-45g mąki pełnoziarnistej 
-jajko
-1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
-słodzidło (wg uznania, ja musiałam dać)
-borówki 
+ew. trochę mleka 
Wszystko, oprócz owoców, wymieszać (mąkę z proszkiem przesiać). Na koniec dodać owoce w całości lub przekrojone na pół. Smażyć na rozgrzanej patelni, ja początkowe robiłam z niewielką ilością masła klarowanego, ale nie jest to konieczne. 


Rewelacja. Fani serka wiejskiego - nie macie powodu, by nie wypróbować go w plackach! I te tryskające sokiem borówki podczas krojenia.... :)

15 komentarzy:

  1. Takich jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ci wierzę , bo kochhham tak jak ty wiejski i już wyobrażam sobie ich smak <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nigdy nie kroję placków - zawsze rękoma. W sumie, to nie używam nawet noża do jedzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze wychodzę z założenia, że będę jadła widelcem i nożem, ale w końcu zwykle rezygnuję z tego szybko :D

      Usuń
    2. do niedawna zawsze kroiłam placki, jedząc przy pomocy noża i widelca. ale ostatnio spróbowałam rękoma i powiem ci, że smakują zdecydowanie lepiej!

      Usuń
    3. Oglądałam kiedyś w tv program, gdzie mówili, że jeśli spożywamy pokarmy posługując się rekami, to lepiej nam smakuje właśnie :D Uzasadniali to tym, że to taki instynkt czysto zwierzęcy w nas :D

      Usuń
  4. Na pewno spróbuję bo uwielbiam wieśniaka :DDDD

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają na prawdę fantastycznie! *.* Musiały być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. zabieram się za te placki i zabieram, a teraz znów nie mam wiejskiego :(
    ale jak go kupię to bez gadania je robię :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja właśnie za te placki wciąż nie mogę się zabrać :P
    Wierzę na słowo, ze były piękne i pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zabieram się za nie, zabieram i zabrać się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio mi nie wyszły te placki :/ Boję się ich robić kolejny raz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bój się, wypróbuj ten przepis - mnie, kalece w kuchni, wyszły, to Tobie też wyjdą :)

      Usuń
  10. Cuuuudowne :D Ja fanka serka wiejskiego nie boję się tych placków i czym prędzej je zrobię :D Muszę dorwać tylko dobry serek wiejski :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś próbowałam zrobic takie placki, ale wyszła mi jedna wielka pacia ;/ Musze skorzystać z tego przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń